Jeśli nie, to ktoś nie spisał się na medal. Aromamarketing to wciąż nowość, przynajmniej w Polsce. W innych krajach wodzi za nos na pokuszenie.
Dla niewtajemniczonych!
Aromamarketing to nic innego, jak koncepcja marketingu sensorycznego polegająca na aromatyzowaniu różnych przestrzeni. Jego założeniem jest stworzenie przyjemnej, prozakupowej atmosfery w miejscu sprzedaży oraz w punktach obsługi klienta. Odpowiednio dobrany zapach sprawia, że klienci identyfikują firmę jako bardziej ekskluzywną, sprzedającą produkty o wyższej jakości.

źródło: glosnocy.blox.pl
źródło: glosnocy.blox.pl

Wiadomo, zapach wpływa na nasze emocje, na to jak się czujemy i jak widzą nas inni. Podobnie jest w marketingu. Wiedzą o tym idealnie firmy marketingowe, które tworzenie indywidualnych zapachów uważają za element kampanii promocyjnej!

Co daje firmie aromamarketing?

  • Tworzenie przyjaznej atmosfery w aromatyzowanym miejscu
  • Znaczącą poprawę komunikacji z klientem
  • Stworzenie nieodłącznego atrybutu naszej marki
  • Zwiększenia rozpoznawalności
  • Wzrost sprzedaży

Ty też to czujesz!
Czy wiesz, że sklepy przygotowując swoje kampanie marketingowe opierają się już nie tylko na obrazie wizualnym, ale również i na zapachu. Weźmy chociażby pod uwagę walentynki, które czekaj nas już za kilka dni!

Zastanawiałeś się dlaczego po wejściu do danego sklepu czujesz zapach róż? Nic nie przywołuje lepszego nastroju romantyczności niż one. Nic tak nie rozpala naszych serc i nie namawia do zakupu jak delikatna woń tego, bądź co bądź uroczego kwiatuszka.

źródło: paradoks-klamcy.blogspot.com
źródło: paradoks-klamcy.blogspot.com

Zapach potrafi pobudzić nasze zmysły. Jeden pobudzi nasz erotyzm, inny wpłynie na nas kojąco, lub uspokajająco. Już dzisiaj mówi się głośno o akcji stacji benzynowych, które po rozpyleniu zapachu świeżej kawy zwiększyły swoje dochody nawet kilkukrotnie. Dlaczego zatem i inni mieliby oprzeć się magii zapachu?

Zapach to nie tylko większa sprzedaż, ale także dłuższy czas spędzony w samym sklepie np. na przeglądaniu naszej oferty.
Zapach musi być dopasowany do sytuacji i miejsca. Na dzieci idealnie zadziała czekolada, na osoby lubiące porządek, cytrusy.

źródło: pl.freepik.com
źródło: pl.freepik.com

Lawenda, wanilia i pomarańcza!
Jakie zapachy najczęściej są dedykowane hotelom, kto czuje miętę, a kto wanilię? Sprawdź jakie zapachy najczęściej stosują dane miejsca:

  • Lawenda – hotele i ośrodki SPA,
  • Wanilia – stoiska kobiece,
  • Zasypka dla niemowlaków – stoiska dla dzieci,
  • Miód z nuta korzenna – stoiska dla mężczyzn,
  • Kawa – stacje benzynowe,
  • Cytrusy – środki czystości,
  • Zapach świeżego chleba – piekarnie.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.Required

Możesz użyć tych atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Może spodobają Ci się też te wpisy?