Kubki reklamowe – jak je zaprojektować?

Jak gadżety reklamowe wykorzystywane jest coraz więcej przedmiotów, od artykułów biurowy, poprzez odzież, a na zabawkach czy elektronice skończywszy. Praktycznie każda rzecz może stać się gadżetem firmowym. Jednak poszukując tego jednego, idealnego dla naszej marki czy produktu, warto na początku postawić na solidną klasykę. Jednym z takich sprawdzonych przedmiotów są reklamowe kubki.

Dlaczego warto mieć swój kubek?

Wybierając przedmioty promocyjne dla swojej firmy, wiele osób zapomina o tym, że najlepiej reklamują przede wszystkim przedmioty użyteczne w codziennym życiu. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wymyślny i fantazyjny gadżet, choć ładny, wyląduje w szafie lub co gorsza w koszu. Gdy trafimy przedmiotem w gusta i potrzeby klienta, będzie on go używał codziennie, często zabierając ze sobą w różne miejsca. Daje to możliwość dotarcia do wielu osób i zwiększa skuteczność reklamy.

Właśnie to sprawia, że kubki szybko stały się klasyką wśród reklamowych gadżetów. Dodatkowo są także popularnymi przedmiotami, przydatnymi w codziennym użyciu, łatwo dostosować je do potrzeb klienta oraz charakteru firmy.

Od czego zacząć?

Może się wydawać, że zaprojektowanie takiego przedmiotu jak kubek firmowy (np. z EasyB2B) jest czymś prostym i banalnym, ale nic bardziej mylnego. Zanim złożymy zamówienie warto przemyśleć kilka kwestii.

Pierwszą z nich jest ogólny charakter naszej firmy lub marki? Czym się zajmuje Czym się wyróżnia? Jakie są jej wartości? Dlatego warto przeanalizować te informacje? Pozwalają one na lepsze dopasowanie naczynia do profilu marki. Kubek nie zawsze musi zostać ozdobiony jedynie logiem czy firmową dewizą. Może to być na przykład maskotka lub element graficzny związany w pewien sposób z marką. Kubki z estetyczną grafiką, która nie jest po prostu oczywistą reklamą danej firmy cieszą się większą popularnością wśród klientów. Warto poeksperymentować z kolorystyką i symbolami związanymi z marką, aby uzyskać naprawdę oryginalne efekty.

Ważny jest także odpowiedni dobór materiałów i kształtu naczynia. Przykładowo software house, w którym panują nieco luźna atmosfera może sobie pozwolić na klasyczny kubek ozdobiony żartobliwą grafiką lub hasłem. Z kolei dla przedstawiciela banku, który dużo podróżuje i współpracuje z ważnymi klientami, lepszym wyborem będzie elegancki, metalowy kubek termiczny z logiem firmy.

Odpowiednia technologia

Kolejną istotną kwestią jest wybór odpowiedniej metody znakowania kubka firmowego. Należy je dobierać pod kątem warunków, w których będzie użytkowany kubek, materiału, z którego został wykonany oraz poziomu skomplikowania zaprojektowanej dla niego grafiki.

Dla wzorów, które są bardziej skomplikowane oraz kolorowe, najlepszym wyborem będzie nadruk na powierzchni kubka lub użycie kalki ceramicznej, która sprawi, że grafika połączy się ze szkliwem. Pozwoli to na uzyskanie wierne i trwałe odwzorowanie projektu.

Z kolei jeśli zależy nam na prostocie i elegancji, warto rozważyć użycie graweru. Może on posiadać kilka stopni głębokości, a nowoczesne lasery pozwalają na wykonywanie bardzo drobnych i skomplikowanych grafik.

Dobry projekt kluczem do sukcesu

Im więcej czasu poświęcimy na przygotowanie projektu, tym lepszy efekt osiągniemy na końcu. Warto go przy tym konsultować ze specjalistami, który znacznie ułatwią cały proces oraz podpowiedzą jakie materiały i technologie wybrać.

1 komentarz do “Kubki reklamowe – jak je zaprojektować?

  1. Hubert Oleszczuk Odpowiedz

    Jeżeli ktoś chce mieć własne gadżety to warto zastanowić się nad ofertą cupsell – zwłaszcza, jeżeli nie chce na początku inwestować w produkcje i nie ma miejsca by przechowywać te gadżety. Tam wystarczy postawić swój sklep, a resztą zajmie się cupsell.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *