Świadoma praca nad budowaniem wizerunku swojej marki to temat zdecydowanie na czasie. O personal brandingu mówią wszyscy specjaliści biznesu, to oni też wiedzą najlepiej co robić, by o marce mówiło się dobrze i z uśmiechem na ustach.
Twój prywatny personal branding to nic innego jak informacja o tym: kim jesteś, czym się zajmujesz i dlaczego warto podjąć z Tobą współpracę. Niby proste, a jednak stworzenie profesjonalnej wizytówki naszej osoby, nie zawsze jest odbierane pozytywnie.
Zacznij od googla
Czy wyszukiwałeś kiedyś swoje imię i nazwisko w dobrym dziadku google? Nie. Spróbuj i zobacz jakie wyniki otrzymałeś. I co, jesteś zdziwiony? Pewnie nie wszystkimi informacjami, wpisami, stronami, zdjęciami chciałbyś się pochwalić przyszłemu pracodawcy lub klientowi. Koniecznie popraw, to co możliwe. Usuń to, co sprawia, że jesteś nieprofesjonalny.
Co warto zostawić? Wszystko co łączy Cię z pracą i karierą. Profile na serwisach społecznościowych oraz tych związanych z pracą.
Może ciekawy blog
Jeśli dobrze się na czymś znasz i w dodatku lubisz pisać, koniecznie załóż bloga. Nie tylko będziesz miał świetną podkładkę pod swój personal branding, ale prawdopodobnie, jeśli będziesz pisał systematycznie co jakiś czas uda Ci się coś zarobić.
źródło: cio.comPosprzątaj na facebooku
Koniecznie usuń kompromitujące wpisy i zdjęcia. Używaj facebooka, jako narzędzia pracy i budowania wizerunku, nie natomiast jako miejsce spotkań z przyjaciółmi. Facebook to element Twojego wizerunku, rozrywka to tylko drugie tło.
Co jakiś czas tweetnij
Twitter pomimo znacznie mniejszej rozpoznawalności niż facebook również bywa pomocny w budowaniu personal branding. Jeden tweet i z pewnością przybędzie Ci fallowersów. Do tego instagram i masz już komplet.
Profile na portalach związanych z pracą
Wypełnij je sytarannie i rzetelnie. Być może o czymś zapomniałeś? Wróć i zobacz czy opisałeś siebie na tyle, by pracodawca mógł się Tobą zainteresować.
źródło: d11consulting.com