E-marketing to dziś podstawowe działanie wielu firm, gdyż w większości przypadków brak zaistnienia Twojej firmy w internecie, oznacza, że ona nie istnieje, przynajmniej dla osób, które z sieci korzystają do uzyskiwania wszelkich informacji, a takie osoby stanowią dzisiaj większość.

Oczywiście nie jest tak, że inne formy promocji firmy przestały działać. Nadal możesz i powinieneś korzystać z innych form reklamy, jak telewizja, media papierowe czy radio, w tej kwestii wszystko zależy od Twojego budżetu oraz branży w jakiej działa Twoja firma.

Stwórz stronę internetową

Podstawą marketingu internetowego jest posiadanie strony internetowej. Aby to zrobić będziesz musiał wykupić usługę hostingową (czyli serwer, inaczej miejsce w sieci, na którym fizycznie będą znajdowały się pliki Twojej strony internetowej) oraz domenę, czyli nazwę strony (najlepiej brandową i z rozszerzeniem .pl, jeśli Twoja firma działa w Polsce, np. nazwatwojejfirmy.pl).

Następnie będziesz musiał zdecydować się na jakiś system zarządzania treścią. Istnieją prywatne CMS?y o zamkniętym kodzie źródłowym. Niestety nie są one rozwijane, są też trudne w zarządzaniu. Dlatego najlepiej jest się zdecydować na te o otwartym kodzie źródłowym. Najpopularniejszymi CMS?ami są te bazujące na modułach, np. Drupal, WordPress, Joomla!. Chcąc zbudować małą stronę wizytówkę, w łatwy sposób zrobisz to za pomocą WordPressa. Natomiast przy bardziej rozbudowanych, zaawansowanych portalach z dużym ruchem warto stworzyć stronę na Drupalu.

Optymalizacja strony internetowej ? niezwykle istotna

Sama strona internetowa jednak nie wystarczy, nie można zapomnieć o jej optymalizacji pod wyszukiwarki. Musisz pamiętać, aby Twoja strona posiadała wszystkie niezbędne elementy, jak odpowiednie nagłówki HTML, meta tagi, mapę strony czy plik robots.txt. Dodatkowo na stronie powinny się pojawiać treści unikalne, przyjazne dla użytkowników oraz zawierające słowa kluczowe istotne z uwagi na Twój biznes (słowa kluczowe, czyli słowa, po których klienci wyszukują Twoją stronę w Google). Nie możesz zapominać również o optymalizacji poza stroną, czyli link-buildingu. Jeśli powyższe kwestie są dla Ciebie mało zrozumiałe, najlepiej jeśli znajdziesz firmę zajmującą się SEO z dobrą renomą, pamiętaj, że podejście w tej branży się zmieniło, postaw więc na nowoczesne metody.

Blog ? świetny pomysł na e-marketing

Z uwagi na działania pozycjonujące, ale także prestiż Twojej marki, jak i ciągły kontakt z użytkownikami, warto na swojej stronie, stworzyć podstronę blog, na której będziesz mógł aktualizować treści, pisać unikalne artykuły eksperckie, czy pokazywać życie Twojej firmy. Jeśli brakuje Ci na to czasu, warto zatrudnić copywritera. Uważaj jednak, nie zatrudniaj nikogo od ręki, sprawdź umiejętności tej osoby, bo czasami może narobić więcej szkód niż pożytku.

Rozwiń skrzydła w mediach społecznościowych

Kolejnym istotnym elementem promocji w sieci mogą być social media, jak Facebook, Instagram czy Twitter. To właśnie one budują dziś popularność wielu marek. Będziesz w nich na bieżąco z fanami Twojej marki, zachęcisz ich do zakupu Twoich usług czy produktów oraz wejścia na Twoją stronę firmową.

Tradycyjny list to przeżytek

Posiadaczom sklepów internetowych, ale także różnego rodzaju usług polecamy również e-mail marketing, a dokładniej tworzenie newslettera. Oprzeć go można na programach mailingowych jak Freshmail czy MailChimp. W wielu przypadkach, przy niedużej ilości wysyłanych maili oraz małej bazie klientów są one darmowe.

Oczywiście sposoby na promocję biznesu w internecie podane powyżej to tylko zagadnienia, które powinieneś zgłębić i rozwinąć. We wszystkich tych kategoriach istnieje wiele możliwości na reklamę firmy, a artykuł miał na celu jedynie wspomnieć o istnieniu poszczególnych metod. Istnieje również wiele pomysłów, o których nie powiedzieliśmy, jak chociażby założenie kanału na YouTubie, czy współpraca z autorytetami, bądź blogerami z danej branży.

 

 

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.Required

Możesz użyć tych atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

You May Also Like to Read