Promocja idealna? Hipermarketowe sztuczki

Każdy z nas, niemal każdego dnia, odwiedza sklepy. Zależnie od tego, co potrzebujemy, mogą być one mniejsze bądź większe, spożywcze, odzieżowe, z akcesoriami do domu. A gdzie możemy spotkać większość z tych, których potrzebujemy, w jednym miejscu? Oczywiście w hipermarkecie. Oszczędzamy dzięki temu czas, bo w jednym sklepie znajdziemy niemal wszystko, jednak niekoniecznie pieniądze. Dzięki zastosowanym w nich sztuczkom klienci zostawiają w marketach znacznie większe sumy, niż początkowo zakładali. Przeczytaj tekst, niezależnie od tego czy jesteś konsumentem, czy przedsiębiorcom ? w pierwszym przypadku dostrzeżesz, na co zwracać uwagę, a w drugim, w jaki sposób zachęcić klienta do większych zakupów.

Pierwszą czynnością, jaką musimy zrobić po wejściu do hipermarketu, jest wybór koszyka. I już tutaj zaczynają się schody. Sklepowe koszyki oraz wózki są niezwykle pojemne. Kiedy wkładamy do nich produkty sprawiają złudne wrażenie, że jest ich znacznie mniej, niż w rzeczywistości, dlatego jesteśmy skłonni wybrać znacznie więcej rzeczy. Jakie może być nasze zaskoczenie przy kasie, kiedy okaże się, że do zapłaty mamy znacznie większy rachunek, niż się spodziewaliśmy. Przecież produktów nie było wcale tak dużo, prawda?

Kolejną prostą sztuczką, którą stosują sklepy, jest umiejscowienie pieczywa na samym końcu pomieszczenia. Jest to podstawowy produkt, więc z punktu widzenia klienta może być to niepraktyczne. Ma to na celu zmusić konsumenta do przejścia niemal całego sklepu ? jest wtedy znacznie większe prawdopodobieństwo, że prócz rzeczy, po które przyszedł, wybierze jeszcze kilka innych, na które natrafi po drodze.

Przy samym wejściu do marketu niemal zawsze znajdują się owoce. Ich piękne kolory i zapach mają za zadanie uspokoić klienta i wprawić w dobry nastrój ? dzięki temu chętniej zrobi zakupy większe niż zakładał. Mięso z kolei znajduje się za specjalnie podświetloną szybą, dzięki której wszystko wygląda na niesamowicie świeże.

I na koniec sztuczka, która jest powszechnie stosowana ? umiejscowienie towaru. Ten mniej popularny i tańszy będzie znajdował się na dolnych półkach, do których klientom często nie chce się sięgać. Na poziomie wzroku znajdują się z kolei artykuły droższe i dobrze znane, po które konsument bardzo chętnie sięgnie. Tego typu sztuczek jest oczywiście znacznie więcej. Warto mieć świadomość chwytów, jakie stosują hipermarkety ? albo żeby się im oprzeć, albo je dobrze wykorzystać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *