Zdjęcie w CV – wymogi

Wielu pracodawców w ogłoszeniach rekrutacyjnych wymaga zawarcia w swoim CV zdjęcia. Niestety na polskim rynku pracy nie ma żadnych, odgórnych przepisów, mówiących o tym jak powinno ono wyglądać oraz jakie wymogi musi spełniać. Poniżej radzimy jak powinna wyglądać fotografia zawarta w dokumencie, aby CV nie zostało odrzucone.

Brak wytycznych

Porządne CV to podstawa przy poszukiwaniach pracy. Na polskim rynku przyjęło się zawieranie zdjęcia w tym dokumencie, aczkolwiek nie jest to obowiązkowe i regulowane przez prawo. Faktem jest, że fotografia jest pierwszym elementem, na który rekruterzy zwracają uwagę. Nie mamy jednak pewności jaką reakcję wywoła ono u czytającego.

Kieruj się zdrowym rozsądkiem

Najlepiej jest oczywiście kierować się zdrowym rozsądkiem w tej kwestii. Fotografia powinna być poważna oraz aktualna, odpowiednią będzie dokumentowa w kolorze lub czarno-biała.

Nie załączajmy zdjęć osobistych, z wakacji, o głupich minach czy pozach, z przyjaciółmi. Pamiętajmy, że CV jest dokumentem i musimy w nim dbać o swój wizerunek.

Wyjątkiem od reguły są branże kreatywne, w których nietypowe zdjęcia naszej osoby mogą być tylko zaletą.

Pamiętaj, że będziesz wizytówką firmy

Kiedy staramy się o pracę na stanowisku eksponującym wygląd. Jako recepcjonistka, ekspedientka itp. jesteśmy wizytówką firmy, więc wygląd wzbudzający zaufanie jest bardzo ważny.

Jeśli staramy się o pracę na Zachodzie, szczególnie w krajach anglojęzycznych nie załączajmy zdjęcia do CV, gdyż pracodawca odmówi nam przyjęcia aplikacji. Dzieje się tak dlatego, iż pracodawca żądający zdjęcia od przyszłego pracownika może zostać oskarżony o dyskryminację.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *