14 kroków do zwiększenia firmowych kosztów!

Koszty firmowe to ciekawe zagadnienie ? ja je po prostu ubóstwiam.

Szczególnie wówczas, gdy nasz podatek dochodowy zwiększa się z miesiąca na miesiąc. Nie masz pomysłu co jeszcze możesz wrzucić na poczet firmowych kosztów? Wydaje Ci się, że wykorzystałeś już wszystkie możliwości, jakie można sobie wyobrazić? A szkoda, bo takich ciekawych przykładów usług i produktów, które nasz księgowa rozliczy może być naprawdę dużo.
Temat firmowych kosztów jest szeroki. Interesuje się nim spora liczba przedsiębiorców. Szczególnie tych, którzy mają nieprzyjemność płacenia wysokich podatków. Wszystkie koszty firmowe powinny mieć bezpośredni związek z prowadzoną działalnością. Tylko wtedy możemy uargumentować zasadność danego zakupu. Sam wydatek jest natomiast kosztem dopiero wtedy, gdy odzwierciedla przychód, czyli muszą to być wydatki poniesione na uzyskanie przychodu dla firmy.

Sprawdź, zanim wrzucisz w koszty!
Mamy kwiecień ? zarobki zaczynają się niebezpiecznie sumować. Czas zatem na zastanowienie się: co ja jeszcze mogę wrzucić w koszty. Sam ostatnio myślałem nad tym bardzo intensywnie. Kupiłem już komputer, telefon i aparat (tak, stwierdziłem, że zacznę pasjonować się fotografią). Pomysłów zaczyna brakować. Tym bardziej, że ni w ząb nie uśmiecha mi się kupowanie czegoś, co nie do końca jest mi potrzebne.

Siedziałem i myślałem. I wreszcie zacząłem poszukiwania w Internecie. Jakie, ciekawe przykłady firmowych kosztów znalazłem?

1. Zakup oraz użytkowanie samochodu służbowego (rozliczać możemy dojazdy do klienta, do urzędów i na pocztę), nie przesadzajmy tylko z rozliczanymi kilometrami,

źródło: codziennypoznan.pl
źródło: codziennypoznan.pl

2. Sprzęty niezbędne nam do prowadzenia działalności (w tym: komputer, oprogramowania, skanery, drukarki, aparaty fotograficzne, urządzenia wielofunkcyjne),

3. Opłaty telekomunikacyjne (telefon, Internet),

4. Marketing (strona www, koszty materiałów reklamowych),

5. Koszty związane z księgowością (także internetową),

źródło: blog.infakt.pl
źródło: blog.infakt.pl

6. Opłaty ZUS: czyli uwielbiane przez nas składki zdrowotne i społeczne,

7. Czynsz i opłaty związane z wynajmem lokalu, w tym celu trzeba zgłosić w urzędzie miasta lub gminy, że mieszkanie użytkowane jest do celów firmowych (zwiększa to podatek od nieruchomości), a następnie oszacować jaka część metrażu wykorzystywana jest do potrzeb firmy,

8. Literatura fachowa związana z obsługiwaną przez nas branżą,

9. Rower ? czyli najtańszy, bo bezpłatny środek transportu,

źródło: blog.infakt.pl
źródło: blog.infakt.pl

10. Motorower lub skuter (przedsiębiorca może wrzucić motorower w koszty i odliczyć VAT od zakupu, a w trakcie eksploatacji odliczać 100% VAT-u od paliwa),

źródło: telegraf.biz
źródło: telegraf.biz

11. Ubezpieczenia (w oczach urzędników służą ?zabezpieczeniu? źródła przychodu. Chodzi zarówno o obowiązkowe polisy (np. OC na samochód), jak i dobrowolne, w tym AC na samochód czy ubezpieczenie majątku firmowego lub wykorzystywanego do celów firmowych),

12. Bilet – zarówno ten, dotyczący komunikacji miejskiej, jak i ten związany z transportem krajowym lub zagranicznym,
13. Środki czystości (w kosztach możesz zapisać wydatki na: detergenty, mydło, czy ręczniki),
14. Kurs językowy (ale musimy mieć dowody na współpracę z kontrahentem, który posługuje się danym językiem).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *