Benefity dla pracowników ? czym się kierować w wyborze?

Deputat węglowy, a może wczasy pod gruszą? Takie benefity odchodzą już do lamusa. Polsce jednak daleko do Ameryki, gdzie firmy Facebook i Apple rozszerzyły swego czasu pakiet socjalny o wartą 20 000 dolarów usługę zamrażania komórek jajowych. A co mogą zaoferować polskim pracownikom rodzimi ? średni i duzi ? przedsiębiorcy?

Weryfikacja oczekiwań

Głównym założeniem benefitów jest zwiększanie produktywności pracowników. Relaksujące przerwy, aktywny wypoczynek po pracy, troska o zdrowie to tylko niektóre sfery, które stanowią przedmiot zainteresowań pracodawców. Decydując się na pracownicze benefity, warto wziąć pod uwagę indywidualne preferencje każdego z zatrudnionych, gdyż niektóre udogodnienia niekoniecznie okażą się tak samo motywujące dla wszystkich podwładnych. Nie każdy bowiem może przepadać za wizytami na siłowni czy w teatrze. Ktoś, kto ma kilka kroków do biura, nie ucieszy się z kolei z dofinansowania do biletów komunikacji miejskiej. Z tego względu warto przy wyborze pozapłacowych benefitów, uwzględnić m.in. sytuację życiową czy preferowany sposób spędzania wolnego czasu konkretnej osoby. Dopiero wtedy możemy mieć pewność, że wybrane przez nas formy motywacji przyniosą zamierzony efekt i okażą się faktycznym udogodnieniem dla pracowników.

Benefity, ale jakie?

Wśród najpopularniejszych form benefitów można wymienić pakiet medyczny, program emerytalny, karnet na siłownię, kurs języków obcych czy dofinansowanie do komunikacji miejskiej. W zależności od specyfiki danej firmy wśród pracowniczych dodatków znajdą się również bony towarowe czy zniżki na produkty firmowe. Każde z tych rozwiązań nie tylko podniesie zaangażowanie i efektywność zatrudnionych, ale pozytywnie wpłynie na zasobność ich portfela, przyczyniając się do niemałych oszczędności. Indywidualny zakup pakietu medycznego to koszt ok. 500 zł, a dzięki benefitom zmniejsza się on nawet o 400 zł.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *