Corporate identity – kreowanie wizerunku marki

Elementy corporate Identity

Na corporate identity składają się elementy niewerbalne takie jak kolorystyka, krój pisma, logo i logotyp, szata graficzna materiałów promocyjnych, korporacyjny dress code oraz wygląd produktów i opakowań. Do wspomnianych komponentów CI należy także design budynków firmowych i charakterystyczny dla nich wystrój wnętrz. Do komunikacji marki w sposób werbalny zaliczamy z kolei nazwę, slogan marketingowy, slogan reklamowy, hasła, treści na blogu firmowym, działania w mediach społecznościowych, artykuły w internecie, referencyjne linki oraz wywiady w formie tekstu i wideo. Całościowy system CI jest kombinacją sfery wizualnej, projektów, treści, strategii marketingu oraz filozofii biznesowej. W jej skład wchodzą też elementy modelu biznesowego, kanałów dystrybucji produktów i brandingu.

Znaczenie corporate Identity

Atrakcyjna prezentacja podstawowych elementów werbalnych i niewerbalnych wpływa na skuteczne i efektywne identyfikowanie firmy. Corporate identity spełnia rolę komunikacyjną, reprezentacyjną i marketingową. Całościowy system komunikuje bowiem klientom, inwestorom, konkurencyjnym firmom, potencjalnym pracownikom i lokalnej społeczności o wartościach, jakimi kierujemy się w biznesie. CI ma za zadanie odróżniać firmę od innych podmiotów działających w danej branży. Buduje także pozytywny wizerunek marki i wpływa na odczucia odbiorców. Przykładowo, zarówno nazwa, jak i logo powinny wyróżniać się szczególnymi cechami. Ponadto muszą być łatwe do zapamiętania i nawiązywać do profilu działalności firmy. Efektem dobrze wdrożonych działań w zakresie corporate identity staje się zwiększona rozpoznawalność marki i zwiększenie zainteresowania konsumentów.

Czym różni się system corporate Identity od Visual Identity?

Corporate Identity rożni się od Visual Identity (komunikacja wizualna), choć niektórzy utożsamiają te dwa pojęcia. CI to całościowy system. W jego skład wchodzą elementy werbalne, niewerbalne i wizualne wymienione powyżej. Jednym z nich jest identyfikacja wizualna. Stanowi ona jednak wyłącznie narzędzie służące do komunikowania w sposób niewerbalny. Wraz z księgą identyfikacji wizualnej wspomniany komponent CI porządkuje i reguluje sposoby korzystania ze znaków graficznych, składające się na branding firmy.

Warto dążyć do tego, by komunikacja wizualna stała się jak najbardziej konsekwentna i spójna, a jej planowanie najlepiej rozpocząć przed wdrożeniem marki na rynek. Corporate identity pozwoli zbudować wyróżniający się wizerunek i wyrazić wartości, jakie stoją u podstaw działalności firmy, dlatego zaleca się rozpocząć pracę projektową zanim pozwolimy konsumentom poznać nasze usługi i produkty.

Więcej o corporate identity dowiesz się tutaj:

http://www.punktodniesienia.pl/oferta/projektowanie-graficzne/identyfikacja-wizualna-marki

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *