Celem każdej firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów. Podejmowane w tym celu działania są różne, od organizowanych w sklepach promocji, rozdawania darmowych gadżetów reklamowych, po promocję w sieci na przeróżnych witrynach. Niezwykłą popularnością cieszy się marketing szeptany. Czym on jest i jakie korzyści daje firmie?

Marketing szeptany jest strategią ukierunkowaną na dotarcie z informacją do potencjalnych klientów za pośrednictwem bezpośredniego, wyglądającego na naturalny i niewymuszony, przekazu. Może to być zarówno komunikat ustny jak i również przy pomocy witryn internetowych. Osoba, zajmująca się taką formą promocji, nazywana jest ?szeptaczem?. Jej zadaniem jest w jak najbardziej naturalny sposób przekazanie pozytywnej opinii o marce lub usłudze firmy. Fora internetowe pełne są próśb o opinię ? ludzie liczą na większe doświadczenie innych użytkowników i ich wcześniejsze doświadczenia z danym produktem lub usługą. ?Szeptacz? wystawia więc jak najbardziej pozytywną opinię, która ma skłonić innych użytkowników forum do wybrania reklamowanej przez niego firmy, ale i również do dyskusji. Im bardziej opinia i komentarz wyglądają na szczere i niewymuszone tym lepiej ? internauci mają świadomość, że przedsiębiorstwa w przeróżny sposób starają się do nich dotrzeć i manipulować informacjami, aby zaprezentować się jak najkorzystniej, więc nachalny post może wywołać odwrotny skutek. Marketing szeptany nie ogranicza się jednak wyłącznie do sieci ? opłacane są również osoby, mające za zadanie za pomocą rozmowy w delikatny i subtelny sposób zareklamować konkretny produkt lub usługę.

Korzyści płynące dla firmy ze stosowania marketingu szeptanego są oczywiste. Dzięki temu można budować pozytywny wizerunek firmy, która jest zachwalana przez wielu użytkowników. Opinie innych ludzi są niezwykle ważne, stąd tak wiele jest forów tematycznych, gdzie użytkownicy proszą o pomoc i poradę. Im więcej pozytywnych opinii tym większe prawdopodobieństwo wybrania konkretnej firmy. Jest to również doskonały sposób na dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Warto zainteresować się marketingiem szeptanym ? jest do doskonała forma przekazu, pozwalająca na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz dotarcie do jak największej liczby użytkowników.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.Required

Możesz użyć tych atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Może spodobają Ci się też te wpisy?