Blog jest jedną z najstarszych form komunikacji z klientem oraz jedną z pierwszych platform, która umożliwiała użytkownikowi internetu stać się jego twórcą. Jeszcze kilka lat temu prowadzenie bloga firmowego było rzadkością. Dziś jest to podstawowy element wpływający nie tylko na widoczność w wyszukiwarce, ale również i na wizerunek zewnętrzny firmy.

Korzyści i zasady funkcjonowania bloga firmowego

Przede wszystkim wyszukiwarce. Regularnie prowadzone blogi pozytywnie wpływają na pozycjonowanie Twojej strony. Każdy nowy wpis to nowa podstrona dla Twojej domeny, a to jasny sygnał dla Google’a, że takie treści warto wspierać i indeksować. Eksperci szacują, że regularnie prowadzony blog to taki, na którym treści pojawiają się przynajmniej trzy razy w tygodniu. Jego zawartość to idealne miejsce przedstawienie produktów oraz ulokowanie słów kluczowych, niezbędnych dla prawidłowego pozycjonowania. Na to ostatnie, trzeba jednak bardzo uważać. Teksty powinny być czytelne zarówno dla robota, jak i człowieka.

Dobry tekst czyli jaki?

Nie możemy w nich nadużywać słów kluczowych, ponieważ to sprawi, że treść będzie ciężka do zrozumienia dla zwykłego użytkownika, który po prostu zdecyduje się na opuszczenie strony. Umiejętne ulokowanie fraz kluczowych to klucz do sukcesu, pozwalający na zdobycie uwagi nie tylko potencjalnego klienta, ale również robota Google’a. Co jeszcze warto wiedzieć o treściach na blogu firmowym? Pod żadnym pozorem nie mogą być one pożyczone z innych stron. Wpisy muszą być własnego autorstwa, a ich długość powinna być dostosowana do zasady „wyczerpania tematu”. Warto unikać treści w formie newsa, a dobrą profilaktyką będzie korzystanie z różnego rodzaju multimediów.

Blog firmowy jako forma dialogu z klientem

Nie każdy klient musi wiedzieć o istnieniu Twojego biznesu, jednak odpowiednio prowadzony blog z pewnością pomoże Ci w zdobyciu uwagi tych, którzy pierwszy raz trafiają na swoją stronę. Prowadząc bloga, jesteś w stanie przedstawić swoje najmocniejsze strony oraz produkty będące podstawą Twojego biznesu. Potencjalny konsument wstępnie zainteresowany ofertą Twojej działalności będzie starał się zdobyć szereg niezbędnych informacji na temat usług, które świadczysz. Jeśli znajdzie je na jednej stronie, to możesz być przekonany, że to właśnie Twój biznes zostanie obdarzony zaufaniem kolejnego człowieka.

Dodatkowo fachowe i wyczerpujące treści budują Twój wizerunek ekspercki. Nie od dziś wiadomo, że klienci bardziej ufają przedsiębiorcom, którzy mają rozległą wiedzę na temat świadczonych usług. Są oni w stanie lepiej doradzić i przeprowadzić konstruktywną rozmowę z potencjalnym kupcem. Wiarygodny i pozytywny wizerunek w internecie to w dzisiejszych czasach klucz do udanej sprzedaży.

Walka o klienta to zjawisko dotykające praktycznie każdego przedsiębiorcy. Prowadząc bloga firmowego w odpowiedniej formie, jesteś w stanie wybić argumenty z rąk konkurencji. Pojawienie się na Twojej stronie potencjalnego kupca i zainteresowanie go Twoją ofertą za pomocy bloga to szansa na zarobek, która już drugi raz może się nie powtórzyć.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.Required

Możesz użyć tych atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

You May Also Like to Read