Jakie typy klientów możemy spotkać na swojej drodze?

Klient – osoba bądź ten element strategii marketingowej, który decyduje o sukcesie lub porażce naszej firmy. Klientem naszej firmy może być każdy: osoba, którą znamy, ktoś przypadkowo napotkany na ulicy. Każdy inny, mający swoje potrzeby i oczekiwania.

Umiejętność rozpoznania typów klientów jest kluczowym aspektem podczas opracowywania strategii firmy. Jak wspomniałem każdy jest inny. Wrzucając ich zatem do jednego worka. Dostarczając im ten sam produkt lub usługę z góry decydujemy się na klęskę.

Jakie typy klientów możemy spotkać na swojej drodze?

źródło: jestem-retro.blogspot.com
źródło: jestem-retro.blogspot.com

Klient znikający 

Typ osoby, która najprawdopodobniej nie będzie zadowolona z usług lub produktów naszej firmy. Po pierwszym zakupie nie pojawi się już u nas więcej. Owa niechęć nie będzie jednak wynikała z błędów, które popełniliśmy, ale z charakteru naszego klienta. Nie zna swoich potrzeb, nie wie czego chce. Szuka zatem najodpowiedniejszej oferty. Czy kiedyś ją znajdzie?

Klient tego typu często ma także bardzo wysokie wymagania, którym z oczywistej przyczyny nie jesteśmy w stanie sprostać.

Klient rozczarowany 

To bardzo niebezpieczny typ klienta. Ma bardzo wysokie wymagania, którym my nie potrafimy sprostać. Niestety on nie zniknie z naszego życia jak klient pierwszego typu. Wręcz przeciwnie będzie nas prześladował niepochlebnymi opiniami rozsiewanymi w kręgu potencjalnych klientów.

Klient rozczarowany w swoim mniemaniu otrzymuje produkt bardzo niskiej jakości, nie chce już do niego wracać i czuje się bardzo rozczarowany.

Klient zadowolony

Na pierwszy rzut oka idealny typ klienta. Nie ma zbyt wysokich wymagań, a otrzymuje bardzo dobry produkt. Zadowolony pozostaje zatem nie tylko klient, ale i nasza firma. Tak jak wspomniałem, niestety tylko na pierwszy rzut oka. Klient zadowolony szybko będzie chciał podnieść poprzeczkę. Szybko zacznie od nas wymagać więcej i więcej za tę samą cenę.

W rezultacie prawdopodobnie nie zarobimy na nim zbyt dużo.

Klient oddany

Już na początku naszej znajomości ma wysokie wymagania. Dzięki temu my dopasowujemy dla niego odpowiedni produkt bez obawy, że nie sprostamy jego oczekiwaniom. W rezultacie zyskujemy oddanego klienta, który chętnie do nas wraca, który czuje się związany z nasza firmą. Oczywiście takich klientów życzyli byśmy sobie jak najwięcej!

źródło: sklep.sawka.pl
źródło: sklep.sawka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *