O czym pamiętać, zakładając firmę?

Zakładając firmę warto pamiętać o kilku krokach, które trzeba podjąć, co ułatwi szybsze i sprawniejsze jej funkcjonowanie już na starcie. Jakie to kroki i czy wszystkie trzeba wykonać jeszcze przed wypełnieniem wniosku o wpisanie do CEIDG? 

Wybierz nazwę firmy i…domenę, albo odwrotnie

Twoja firma powinna mieć stronę internetową z łatwym do zapamiętania adresem. Może być Ci trudno znaleźć wolną domenę dla konkretnej nazwy. Niektórzy najpierw szukają nazwy domeny, a dopiero potem wybierają tę, która będzie widnieć na szyldzie ich firmy. Jest to o tyle dobry krok, że możesz wybrać domenę z końcówką .pl, a nie .com.pl, czy też .miasto.pl. Domeny z końcówką krajową lub globalną .com, wyglądają najbardziej profesjonalnie.

Pomyśl o formie opodatkowania i sposobie rozliczania

Jeśli nie wiesz, jaką formę opodatkowania wybrać, skontaktuj się z doradcą finansowym, który Ci wszystko wytłumaczy. Pokaże różnicę między byciem płatnikiem VAT lub nie, rozliczeniem miesięcznym i kwartalnym, wreszcie określi, która z opcji jest lepsza dla Ciebie i w jaki sposób będziesz dokumentował swoje przychody.

Wybierz oprogramowanie na start

Warto ruszyć z prowadzeniem firmy od razu, od pierwszych dni. Fajnie, jeśli będziesz miał do tego narzędzia. Czasem to tylko program do edycji tekstu, czasem skomplikowany program graficzny albo dostęp do jakiejś platformy. Jeśli świadczysz usługi innym firmom, zawsze będzie to program do faktur, np. Fakturownia, dostępna online, z każdego możliwego miejsca.

Zacznij się promować

Również od pierwszych dni prowadzenia firmy. Dobrze, abyś w tym czasie miał już chociaż stronę internetową – łatwiej będzie sprawdzić, czym się zajmujesz, co masz do zaoferowania i jak się z Tobą skontaktować. Bądź tak, gdzie Twoja grupa docelowa. Staraj się wypowiadać w mediach społecznościowych jako ekspert. Buduj własną markę osobistą.

1 komentarz do “O czym pamiętać, zakładając firmę?

  1. Dagmara Odpowiedz

    Formalności związane z zakładanim firmy to jedno. Trzonem powinien być biznesplan, który zakłada cele krótko i długoterminowe, których osiągnięcie będzie pozwalało na dynamiczny rozwój firmy na rynku tak, aby być o krok przed konkurencją. Łatwo nie jest, jednak przemyślane inwestycje z tym związane przełożą się na realne efekty.

Skomentuj Dagmara Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *