Filmy produktowe – najczęściej popełniane błędy przez filmowców

Wykorzystanie materiałów video w branży e-commerce to obecnie nieodzowny element strategii marketingowej największych marek. Treści video mają ogromny wpływ na zwiększenie sprzedaży, a tym samym pozwalają nam wzbić się na zupełnie nowy, lepszy poziom działania. O skuteczności tych rozwiązań wielokrotnie powtarzaliśmy. Tym razem skupimy się na błędach popełnianych przez filmowców. O czym zapominamy, tworząc filmy produktowe? Jak wpłynąć na jakość udostępnianych treści? Na te i wiele innych pytań odpowiemy poniżej!

Produkcja filmów produktowych – dlaczego jest ważna?

Zakupy w sklepie stacjonarnym a online to dwie różne rzeczy. Wersja internetowa pozwoli nam nabyć konkretny towar czy skorzystać z oferowanej usługi bez wychodzenia z domu. Niestety brak możliwości zobaczenia i dotknięcia produktu na żywo może wzbudzić pewne wątpliwości i wstrzymać nas przed zakupem. Z pomocą wówczas przychodzą filmy produktowe, które uzupełnią naszą wiedzę i wesprą cały proces decyzyjny.

Wykorzystanie materiałów video wzbogaci oferowane przez firmę usługi i pozytywnie wpłynie na wizerunek marki. Tymczasem przejdźmy do błędów i niedociągnięć, z którymi możemy się zetknąć przy produkcjach filmowych w branży e-commerce.

Brak profesjonalnego wsparcia

Doskonale wiemy, jakie koszty niesie wystartowanie z nową firmą. Ograniczony budżet niekiedy nie wystarcza na pokrycie podstawowych potrzeb, a co za tym idzie, często zmusza nas do rezygnacji ze wsparcia specjalistów. Fachowa pomoc jest jedna niezbędna zwłaszcza na początku naszej działalności. Firmy zajmujące się produkcją filmów dla branży e-commerce pozwolą ci zaakcentować to, co najlepsze w twojej działalności i zaintrygować klientów profesjonalnym podejściem.

Jak wybrać dobrą firmę, które wesprze strategię naszej marki? Na polskim rynku istnieje wiele firm trudniących się produkcją filmów produktowych czy reklamowych. Szukając odpowiedniej, często napotykamy się na wiele przeszkód, które utrudniają podjęcie słusznej decyzji. Zajrzyj na stronę – https://flipside.pl/filmy-produktowe/. Firma Flipside od ponad 10 lat zajmuje się realizacją materiałów video, które obejrzały setki tysięcy widzów!

Nadmiar detali

Prostota w zestawieniu z wysoką jakością to klucz do sukcesu. Niedokładnie opracowana strategia nie przybliży nas do realizacji celu, jedynie narazi na dodatkowe koszty. Przygotowując się do filmowania, warto wspólnie przeanalizować kolejne etapy pracy i szczegółowo rozpisać scenariusz. Brak konkretnych pomysłów i chęć wykorzystania wszelkich dostępnych technik jest niestety zgubna. Filmowcy bardzo często z nadmiernym rozmachem wykorzystują filmowe możliwości, uzyskując przy tym rezultat odwrotny od pożądanego. Minimalistyczne podejście pozwoli zachować nadzwyczajną estetykę i cieszyć się z efektów naszej pracy.

Nieodpowiedni sprzęt

Inwestycja w dobrej jakości sprzęt to kwestia sporna. Będąc właścicielem dopiero rozwijającej się firmy, zapewne liczysz się z nieplanowanymi wydatkami… Sprzęt nie musi być jednak drogi! Nie mylmy jakości z wysoką ceną. Stanowczo też odradzamy korzystanie z telefonu do nagrywania materiałów filmowych. Nawet najwyższe parametry w aparacie nie dadzą ci jakości prawdziwej kamery. Utworzony „z ręki” materiał nie będzie profesjonalny. Zrób dokładny research i zainwestuj w dobry, lecz niedrogi sprzęt.

Ustawienia kamery

Zanim przejdziesz do realizacji materiału video, przyjrzyj się ustawieniom sprzętu. Źle ustawione parametry, takie jak czułość czy balans bieli, rażąco wpłyną na jakość materiałów. Zaaranżuj odpowiednie tło, zadbaj o dobre oświetlenie i ciesz się nowym, lepszym kadrem.

Brak określonego celu

Opracowanie scenariusza i realizacja planu krok po kroku to niby nic trudnego. A jednak! Skupiając się wyłącznie na rozwoju i wzroście sprzedaży, bardzo często pomijamy klienta. To właśnie on powinien być twoim głównym celem. Stwórz materiał, który pozyska nowych odbiorców i zafascynuje ich w takim stopniu, iż postanowią zostać z tobą na dłużej. Skuteczność filmów produktowych w branży e-commerce może być naprawdę wysoka, o ile wiesz, jak do tego podejść.

Dobry film produktowy powinien w jasny i klarowny sposób zaprezentować nasze usługi i wyróżnić nas na tle konkurencji. Nieprzemyślane działania wyłącznie narażą cię na straty finansowe, a twoja uplasowana już pozycja zaniknie w świadomości klienta. Działaj rozważnie i pozwól się zapamiętać!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *