Identyfikacja wizualna firmy – po co?

Identyfikacja wizualna to zbiór narzędzi, służącym kreowaniu wizerunku firmy na rynku. Zalicza się tu właśnie logo, ale nie tylko – są to też m.in.: kolorystyka (czekolada Milka zawsze kojarzy się z fioletową barwą), krój pisma (typowy font dla Coca Coli), wygląd produktów i ich opakowań (eleganckie, biznesowe pudełka produktów firmy Apple), charakterystyczny wystrój wnętrz czy budynków (świetnie widać na przykładzie KFC czy MCDonald’sa), ubiór pracowników oraz szata graficzna materiałów promocyjnych (gadżety reklamowe).

To wszystko musi ze sobą dobrze współgrać i tworzyć spójną całość tak, by zostało, jak najlepiej zapamiętane przez użytkownika, a po usłyszeniu nazwy firmy od razu przywodziło na myśl inne skojarzenia. Stworzenie idealnej identyfikacji wizualnej nie jest takie proste, dlatego najlepiej udać się z tym do fachowca, takiego jak Tomasz Wroński, zajmującego się nie tylko kompleksowym tworzeniem brandu. Jego mocne strony to też projektowanie stron internetowych oraz materiały reklamowe, które zachwycą wszystkich odbiorców. Z jego ofertą oraz stworzonymi już projektami zapoznać się można na stronie internetowej: https://tomaszwronski.pl.

Projektowanie logo – najważniejsze cechy

Logo dla firmy to jedna z pierwszych rzeczy, których stworzenia powinniśmy dopilnować jeszcze przed wejściem na rynek. Logo jest twarzą firmy i ma ogromny wpływ na rozpoznawalność marki. Ten niepozorny znaczek nie tylko kreuje image, ale też umacnia lojalność klientów. Nieważne, czy jest to restauracja, sklep branżowy, firma usługowa czy piekarnia – widząc znajomy znaczek, chętniej tam wstąpimy, a dobre doświadczenia z przeszłości nabiorą większej wagi.

Idealne logo czyli jakie?

Jakie cechy powinno posiadać idealne logo firmowe? Na pewno prostota, bo to właśnie w prostocie tkwi siła, jednak razem z nią w parze powinien iść pewien element zaskoczenia – jedna cecha szczególna, która wyróżni znak na tle innych. Logo charakteryzować musi dopasowanie do marki. Identyfikacja wizualna ma być spójna i współgrać z wartościami oraz filozofią przedsiębiorstwa. Ostatnie z tych najbardziej istotnych cech to ponadczasowość i uniwersalność. Oczywiście, dobrze jest po kilkunastu czy kilkudziesięciu latach zrobić rebranding i odświeżyć nasze logo, jednak w swojej pierwotnej wersji powinno się ono pięknie prezentować przez długie lata nie tylko na wizytówce, ale też na gadżetach firmowych czy ulotkach.

Nawet w małych firmach, które zazwyczaj oszczędzają na marketingu i decydują się na działania na absolutnie minimalnym poziomie, niezbędny jest dobrze wykreowany wizerunek zewnętrzny a można mieć pewność, że koszty na to poniesione sprawnie się zwrócą – w każdym przedsiębiorstwie, w każdej branży.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.Required

Możesz użyć tych atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

You May Also Like to Read