Ogłoszenie o pracę nie musi być mistrzostwem świata. Przecież w dzisiejszych czasach, kiedy to o pracę jest stosunkowo trudno i tak zgłoszą się do nas osoby chcące zająć wolne stanowisko. A jednak, jedne oferty pracy skupiają wokół siebie idealnych kandydatów, drugie niekoniecznie poszukiwanych. Czy zatem lepiej rzucić na szybko notkę o wolnym etacie i później przebijać się przez gąszcz mało sensownych CV, czy od razu stworzyć takie ogłoszenie, które wyłoni idealnego kandydata?

Za pomocą profesjonalnie skonstruowanego ogłoszenia o pracę możemy efektywnie wpłynąć na to, jakiego typu aplikacje będziemy otrzymywać. Wystarczy przemyślana strategia i dobrze skonstruowany profil kandydata.

źródło: tramen.blox.pl
źródło: tramen.blox.pl

Pracownik poszukiwany/poszukiwana
Podstawowe grupy informacji, które powinny zawierać ogłoszenia o rekrutacyjne to:

  • zakres obowiązków na stanowisku,
  • wymagania wobec kandydatów,
  • korzyści z podjęcia zatrudnienia.

Taka wstępna weryfikacja tego, co oczekujemy od kandydata pozwoli nam zdyskwalifikować nadsyłanie ofert od osób, które zupełnie nie wkomponowują się w profil firmy i danego stanowiska.
Ten, kto tworzy ogłoszenie rekrutacyjne musi znać wymagania jakie przełożony stawia przed danym pracownikiem. Musi także mieć także zdolności copywriterskie, aby pisać językiem korzyści. Ktoś, kto będzie czytał naszą ofertę pracy musi najpierw się nią zainteresować, a później wiedzieć czy nadaje się do naszej firmy.

źródło: klops.pl
źródło: klops.pl

Zacznij od właściwej nazwy stanowiska
Dlaczego? W gąszczu wszystkich współczesnych stanowisk trudno jest niekiedy odróżnić jedne od drugich. Funkcjonuje wiele nazw stanowisk, pod którymi kryje się ten sam zakres obowiązków i podobne wymagania. Nie stosujmy nazw angielskich, jeśli na określenie danego stanowiska mamy polski odpowiednik. Zresztą jeśli mamy zamiar zaproponować typowa pracę w telemarketingu to napiszmy to. Nie ukrywajmy stanowiska pod kryptonimem menager, consulting itp.

Jakie wymagania
Nie podawajmy wymagań, które są zdecydowanie na wyrost. Skupmy się na tych umiejętnościach, które rzeczywiście mogą pomóc firmie. Znajomość kilku języków obcych-mile widziana? No tak, ale czy na pewno konieczna?
Co więcej, pracownik, który zostanie przyjęty i zauważy, ze wymagania podane w ogłoszeniu były nieco za wysokie, będzie bardziej skłonny do zmiany pracodawcy. To zaś generuje firmie kolejne koszty.

Unikajmy uniwersalnych sformułowań dotyczących wymagań. Szukamy kreatywnych osób, zaangażowanych, otwartych, lubiących pracę w zespole. Zostaniemy wówczas zasypani górą dokumentów aplikacyjnych od osób zupełnie przypadkowych.
Zastanów się co możesz zaoferować, a później dostosuj do tego swoje wymagania

źródło: comedycentral.pl
źródło: comedycentral.pl

Chciałbyś zatrudnić seniora, ale masz budżet tylko na juniora?

Napisz o tym w ogłoszeniu, podając stawkę wynagrodzenia (sprawa załatwiona).

Jakie korzyści z pracy u ciebie?
Atrakcyjne warunki zatrudnienia, miła atmosfera, a może konkurencyjne wynagrodzenie? To w dzisiejszych czasach już trochę za mało. Zaznacz w ogłoszeniu dodatkowe korzyści np. możliwość pracy zdalnej, wypłata w terminie, szkolenia, zagraniczne staże.

źródło: tablica.pl
źródło: tablica.pl

Pamiętaj! Dobre ogłoszenie o prace powinno być po części zwięzła informacją, po części reklamą Twojej firmy, wreszcie także sprytnym zabiegiem marketingowym.
Styl ogłoszenia musi być prosty i konkretny. Nie stosujmy dziwnych zwrotów, które sprawią, że ogłoszenie zginie w masie innych, podobnych, jak i zbyt skomplikowanych konstrukcji słownych.

W ogłoszeniu zawsze umieszczaj logo firmy. Wyróżnisz się wizualnie od innych, a Twoja oferta okaże się bardziej wiarygodna i profesjonalna.

źródło: mmtorun.pl
źródło: mmtorun.pl

Zasada jest prosta: im więcej czasu poświęcisz na napisanie ciekawego ogłoszenia, tym większą uwagę ono przyciągnie. To z kolei wiąże się z większym odzewem na dane ogłoszenie. Nieważne więc czy poszukujesz tymczasowego pracownika do wykonania zlecenia, czy pełnoetatowego pracownika swojej firmy. Im lepiej napiszesz ogłoszenie tym więcej pieniędzy zaoszczędzisz.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.Required

Możesz użyć tych atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Może spodobają Ci się też te wpisy?